Monday, April 18, 2011

Kita Semakin Jauh

Dulu...
Hampir setiap hari kau msg aku...
Org 1st dan last yg msg aku hari2 mesti kau...
Hampir setiap pagi kita ym...(sbb xnak tido pas subuh)
Masa cuti kau selalu ajak aku buat video call kt skype...
Kau bdk lelaki 1st yg aku pernah buat video call...
Senang cerita..banyak masa kita bersama...
Walaupun bukan secara langsung...
Tapi cukup membuatkan aku rasa kau sentiasa ada...


Sekarang...
Kita dah jarang msg...
Aku msg kau xbalas...
Ym kau mmg sentiasa off9...
Skype kau pon diam menyepi...
Aku tertanya2 mana kau pergi...
Sebab aku serius rindu kat kau...
Aku takut sangat kau lupakan aku...


Tapi...
Semakin jauh aku dengan kau...
Semakin dekat pulak seseorang (dia) dengan aku...
Dia baik dengan aku...
Dia selalu tolong aku...
Tapi sebab aku ada kau...
Aku layan dia macam kawan biasa...
Aku xade msg sangat ngan dia...
Kecuali kalau ada hal2 penting selalunya pasal study...


Aku kenal dia melalui program kolej...
Kitorg sama-sama jadi ajk...
Tugas kitorg xde yg berkaitan pon...
Tapi aku xsedar cmne boleh rapat ngn dia...
Mungkin sebab dia kelakar kot...
Aku plak suka gelak...
Dia add aku kat skype...
Dari situ persahabatan terjalin...


Semakin hari aku semakin rapat ngn dia...
Aku xpulak lupa kat kau...
Aku masih ingat yang aku masih ade kau...
Tapi aku rase kau yg dh lupa kan aku...
Lebih sebulan kau xbalas msg aku...
Dalam mse sebulan 2 jugak aku still try msg kau...
Kau macam dah hilang....
Langsung xdapat nak jejak kau...
Aku mula fikir bukan2...


Tiap kali aku tunggu msg dr ko....
Dia yg sll hantar msg...
Dia yg sll buzz ak kt ym...
Dia yg sll ajak ak chat kt skype...
Dia mcm dh gantikan tmpt ko...
Hampir 100%...


Dan sebab itulah...
Aku nak mintak maaf...
Sebab aku dh suka kt dia...
Aku xtaw ape kelebihan dia berbanding ko...
Tp aku suka kt dia...
Personaltit korg sebenarnya sama...
Tp ditunjukkan dgn cara yg berbeza...
Mungkin aku nmpk ko dlm diri dia...
Tp aku ikhlas suka kt dia...


Aku harap ko pon dpt seseorg yg lebih baik dari aku...
Aku hargai persahabatan kita...
Bagi aku ko kwn yg memahami...
Satu2 nya kwn yg memahami aku...
Dan aku harap persahabatan kita...
Sampai bila2...
Even ko jauh sgt dari aku sekarang...
Tp janji...
Jarak bukan pemisah antara kita...


Friendship everlasting...
I feel lucky to have friends like you...
(^___^)


p/s:sebenarnya aku pembaca tetap blog ko...cuma xade keberanian nak follow or komen...

4 comments:

cikdijah said...

..ala syu.kita pun sama macam syu.dulu ada seorang lelaki ni rapat dengan kita.share problem,makan sama2,balik kuliah sama2,lepak sama2,pergi mcd sama2..then lately dia da berubah.100%.sedih sangat.apa salah kita pun kita tahu.salah kita kot sebab sayang dekat orang macam tu.and sampai sekarang.susah nak cari orang nak replace dia.sebab dia sangat baik..:/

_syuebum_ said...

sabar ea makcik...mybe dy dh de someone special...makcik kn cantik...kite yakin ade seseorang yg baik+hensem+pandai+kaya tgh tunggu makcik...

Mr A said...

sedey nye post~

cikdijah said...

.kuatkan semangat syu.:) syu kan comel ! :P