Saturday, October 22, 2011

Saya Suka Menjahit Macam Mama Saya...

Dari kecik,semua baju raya aku mmg mama yang jahitkan..
Bangga sangat aku sbb mama pandai jahit baju..
Tiap kali nak raya mama mmg serah kat aku nak pilih kain yang mana...
Kalau aku pilih yang buruk pun mesti mama kata okey je....
Sayang mama...

Mama suka buat baju fesyen2...
Jadi mase kecik2 aku dengan adik aku yang jadi model mama...
Pastu kalau jiran2 nampak...
Mesti diorang cakap cantik..
Then, suruh mama jahitkan untuk anak2 diorang...
Maksudnya aku dengan adik aku dah berjaya jadi model mama...
Sebab kami sayang mama...

Bila dah besar sikit aku tengok2 la jugak mama jahit...
Dan aku pun cuba2 jugak nak jahit...
Walaupun jahitan aku tak secantik jahitan mama...
Tapi mama kata okey je...
Sayang mama...

Masa form 1 aku masuk asrama..
Jadi macam biasa..
Orang lain baju sekolah ade 2 pasang je..
Aku ade 5 pasang..Sehari sepasang..
Semuanya mama yang jahitkan...
So petang2 aku tak payah susah2 nk basuh baju macam orang lain..
Tapi masa form 1 jelah..
Hik3...Sayang mama...

Aku rasa 1st time aku beli baju kurung dah siap masa masuk matrik..
Sebab masa kat matrik guna banyak baju kurung...
Mama tak sempat nak jahit banyak2...
Jadi kitorg pun beli je yang dah siap...
Tapi baju yang mama jahit tetap paling selesa...
Sayang mama...

Mama,akak rindu kat mama...
Bila seluar terkoyak tadi tetiba rasa nak tulis pasal mama...
Sebab masa2 kecik2 mama selalu marah kalau seluar koyak...
Sebab masa tu tak pandai jahit sendiri....
So, mama yang kena jahitkan...
Sayang mama...

Aku nak jadi macam mama...
Semua mama pandai buat...
Mama pandai jahit...Mama pandai masak...
Masakan mama lain dari yang lain...
Sebab tu perut abah semakin membuncit..
Suatu hari nanti aku pon nak buncitkan perut suami aku dengan masakan aku...
Haha....jauh nye berangan..
Insya-Allah kalau panjang umur..ade jodoh..dapatlah kawin...

Okey sampai sini je...
Nanti nak cerita pasal abah pulak...

Sekian,wassalam..(^___^)

p/s: mampu ke aku jd seorang  isteri yg serba bole macam mama nanti?hurmm..

3 comments:

Anonymous said...

aq tau satu ari nnti ko dpt jdik istri yg baek

Anonymous said...

aq tau satu ari nnti ko dpt jdik istri yg baek

_syuebum_ said...

aminn..terima kasih anonymous..