Saturday, May 7, 2011

CUTI YG SINGKAT

Entry kali ni nak cite psl cuti aku yg singkat..
Orq lain semua cuti 4 bulan...
Aku dapat cuti seminggu je..
Jauh betol beza nya...
Ni semua gara-gara...
1. Short Sem
2. GOP


Short Sem start 23 Mei-1Julai...
Lame tuh..8 minggu...
Kalau korg xtaw short sem 2 ape..
Meh sini aku bgtaw...
Short sem tu dlm bahasa melayu semester pendek...
Sepanjang sem ni kami dak 1st year kt Fakulti Mekanikal UTM kena masuk bengkel...
dan siapkn report...
Senang cite menghabiskan masa dgn bengkel dan report je la...
Kt u lain aku xtaw la mcmne...
Tp kt UTM mcmni la...


GOP plak Global Outreach Programme...
Kt UTM je ade...
Kt u lain xde...
So, sape2 nak join GOP...silalah masuk UTM...
Benda ni lebih kurang lawatan sambil belajar...
Tapi ni pegi ke luar negara...
Kira melancong sambil belajar la...
Tapi perbelanjaan semua kena cari sendiri...
Ni la skill yg cuba diterapkan melalui GOP ni...
huh ingat senang ke nak kumpul duit...
Group aku pergi europe..
Nak pergi europe an...
Kena la cari duit banyak2...
So, selagi duit xcukup...
Kena la pulun abs2an utk cari duit...
Sebab 2 la cuti pon terpaksa di korbankan...
Nsb baek abah n ma faham...
Tp adviser ckp...
Kalau ujung minggu tu xde ape2...
Boleh je kalau nak balik rumah...
Takde la kejam sangat...(^___^)


Membe2 pon dh ramai tepon...
Bile nak jumpe??
Cuti bpe lame??
Ko free bile??
Bile nak gathering?
Disebabkn aku punye cuti yg ciput je...
Aku terpaksa la mengecewakan mereka...
Tapi aku ckp la...
Law ujung minggu aku bole la nak join....
Sorie ye kawan2...
Aku bukan xsayang korg...
Tapi aku ade komitmen lain...
Pape pun korg tetap di hati..


Sbnrnye exam lom abs ag nihh...
Lagi satu paper...
Isnin ni pas abis paper...
Trus nak balik umah...
Abah dh rindu sgt2 dh 2...
Abah tunggu ye kepulangan akak...
Malam Isnin la kot baru sampai rumah...


Sekian, Wassalam...

No comments: